Witam jestem nowy na tym forum to mój pierwszy post jednak śledzę wątki już od dawna. Wasze prace robią duże wrażenie długo wahałem się czy pokazać swoją pracę jednak w niektórych tematach widziałem gorzej wykonaną replikę. Moja replika wakizashi jest wykonana ze stalowej płyty grubości 5mm, szlif papiery ścierne linia shinogi jest złudzeniem a hamon wykonany był metodą ścierna z masy z pyłu ceglanego glinki szamotowej oraz popiołu z węgla drzewnego co nadało mu matowy kolor, jeśli w tym dziale można umieszczać tylko prace wykonane w tradycyjny sposób to proszę o skasowanie tematu. Moja praca ma pełnić jedynie rolę estetyczną i być elementem wykończenia wnętrza.
Ponieważ nie mam dostępu do kuźni gdzie mógłbym próbować swoich sił a zawsze chciałem mieć coś takiego co chociażby przypominało japoński miecz. Mam zamiar jednak spróbować swoich sił w kowalstwie jednak wcześniej muszę zbudować palenisko a jak widzę informacji o tym również tu nie brakuje.
Tak będę oprawiał. Tsuka już jest wyszła dobrze, siedzi mocno bez żadnych luzów, pokryta same którą kupiłem na allegro kurde nie wiedziałem że to takie drogie, wymiary same 30x12 cm kosztowało 140zł. Jednak mam do was prośbę, szukam materiału na ito i bardzo podoba mi się materiał jaki został użyty na tej rekojeści:
z tego co wyczytałem to jakaś chyba skóra jest choć przypomina mi również zamsz, prośba jest następująca:
Gdzie mogę coś takiego kupić? Szukałem u siebie po różnych sklepach ale nie znalazłem czegoś takiego... Może ktoś z was szczególnie osoby pracujące nad oprawami posiada coś takiego w długości conajmniej 4m i byłby wstanie sprzedać?
Zamieszczam zdjęcia z postępu prac, wiem że nie jest to oprawa taka jak być powinna jednak robię to pierwszy raz w życiu więc nie będzie nawet na dobrym poziomie. Element ozdobny na tsubie wykonany z bryłki cyny która wyklepałem a następnie wyciąłem dłutem i nożem to co widać. Habaki i seppa z miedzi.
edit:
Chciałbym wyrazić uznnie dla Grafa za powiedzmy tutoriale odnośnie wytworzenia Habaki i kashira bez teo nie miałbym pojęcia nawet jak to wogóle zrobić. Dziś 31 chciałbym życzyć wszystkim szcześcia w nadchodzącym roku 2011 bo jak gdzieś wyczytałem na Titanicu wszyscy zdrowi byli tylko im szczęscia zabrakło
Dwie uwagi:
1. zle wyprofilowałeś tsuke, a przynajmniej tak to wygląda na pierwszej fotce.
2. właściwie to tylko taka informacja, najbardziej ozdobiona część tsuby to zazwyczaj prawa część omote (od strony tsuki), miecz był noszony przy lewym boku ostrzem do góry i w takim położeniu właśnie ta część jest widoczna dla innych.
dobry początek! jak wiadomo trzeba drążyć temat by go poznać a ten akurat jest bardzo długi,faktycznie tsuka wyglada nie prawidłowo,trzeba było nie dawać całej tsuka w same bo może to same jest nieprawidłowo umieszczona i dla tego tak wygląda,mogłeś dać tylko paski.
W walce na śmierć i życie wygra ten,który zdecydowany jest w niej zginąć...
Brązowe zabarwienie miedzi o różnych odcieniach otrzymujemy stosując roz-twór o następującym składzie:
woda 100 cm3
siarczan miedzi(II) CuSO4 • 5H2O 15 g
chloran potasu KClO3 6 g
nadmanganian potasu KMnO4 0,3 g
Odpowiednio przygotowane przedmioty miedziane zanurzamy w podanym roztworze na 24 godziny. W razie potrzeby roztworem tym, ogrzewanym do 50°C, można za pomocą szmatki nacierać barwione przedmioty, unikając w ten sposób zanurzenia. Dzięki podwyższonej temperaturze zabieg trwa wtedy zaledwie kilkanaście minut.
Mam już 2 z 3 składników chloran potasu muszę zamówić na allegro bo w sklepie chemicznym w Krakowie za 100g krzykneli 127zł!!!!!!!!!!! Chyba ich pogieło... Tłumaczenie że na to trzeba mieć koncesje itd jakoś mnie nie przekonuje gdy na allegro za 300g trzeba dać zaledwie 10zł...
Co daje nam właśnie chloran potasu w tej mieszance? Z chemii jestem noga...
EDIT
Może ktoś mi podpowie coś odnośnie szlifowania metalu, mianowicie jak pisałem przed rokiem moje ""ostrze"" wykonane jest ze zwykłego kawałka blachy i papier wodny 2000 owszem prowadzi do pięknego połysku jednak pod światło widać rysy jakie zostawia, na zdjęciach prawdziwych głowni jest jakby jednolita powierzchnia lustrzana a wydawało mi się że mikagi zostawić powinna również jakieś rysy. w związku z tym że nie miałem prawdziwej głowni w życiu w rekach mam pytanie czy pod światło na prawdziwych świeżo wyszlifowanych głowniach również widać rysy??